Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a98n 77R62á33ž 1599523564120

Souhlas s malou poznámku: Budhismus není náboženství, neb není založen na víře v Boha. Buddhisté žádného Boha nemají a podstatou učení Budhy není víra v něco nadpřirozené, ale jedná se o soubor návodů k životu v souladu s přírodou a vlastním "Já" Cílem je dosáhnout blaženého a uvedomnělého života.

0/0
22.8.2016 20:21

K90a20r84e94l 14C85h33r91a63s60t46i40n26a 4453264810205

Není třeba zakázat islám jako celek, ale je třeba se jasně vyslovit o příkazech, praktikách a důsledcích této nauky. Jestliže povoluje týrání zvířat, diskriminaci žen, ateistů a jinověrců, jestliže umožňuje lež jako nástroj klamání těch, kteří islám nevyznávají, jestliže vyzývá k násilí a nesnášenlivosti, jestliže výslovně nezakazuje zabití, pedofilii, otroctví (a tím ho umožňuje), jestliže je přijatelné kamenování či sekání rukou jako trest atd. atd., je třeba tyto jednotlivosti odsoudit a zakázat na půdě států, které vyznávají duch římského práva a hodnoty, na nichž stojí demokracie. Jestli by pak už nešlo o islám, je věc druhá, ale to je spíše věc zakladatelů islámu, šiřitelů, vykladačů a jejich vyznavačů. Islám není náboženstvím pro moderní svět, protože deformuje jeho vidění, uplatňuje dávno překonané vzory chování, komplikuje a znásilňuje přirozený život. Západ je příliš defenzívní, lhostejný a slabý, než aby byl ochoten obhájit hodnoty, které zaplatili krví naši dědové. Pokud nebude ochoten se vzchopit a opustit falešnou politickou korektnost, zahyne a stane se otrokem těch, kteří vyznávají barbarské hodnoty raného středověku, protože nikdo nechrání společnosti, které se odevzdávají do vůle drzejších a bezohlednějších etnik.

+2/0
22.8.2016 17:45

M47i15r12o38s45l86a79v 64C10e91s89t93r 7652250530633

Pan Křeček je srdcem soudruh.

+2/0
22.8.2016 17:05

T81o57m75á30š 66P83í78c42l 3716203911387

Já nejsem právník, ale dle mého názoru lze stíhat snad každý veřejný projev islámu, protože vesměs vše, čím se veřejně projevuje, není slučitelné ani s Listinou základních práv a svobod. Jestli někdo islámuje doma, to zřejmě stíhat nelze.

+5/0
22.8.2016 17:01

R83o82s82t41i45s50l48a14v 51C98a61h73a 6973247497841

Muzete byt konkretni? Jak je treba modleni muslimu v rozporu s Listinou?

0/0
22.8.2016 17:44

J40a12n 68R93á30ž 1859623634680

Korán je slovo Boha a návody, které Korán obsahují, se musí dodrzovat doslovně. Jinými slovy: Pouzivá-li muslim k modlení Korán, tak některé jeho části zcela zřetelně odporují ustanovením Listiny práv a svobod.

P.S. Součástí, a to nedílnou součástí Islámu, jsou i Sunny, které určují pravidla vztahu věřícího k Alláhovi, vztahy člověka k člověku, tedy i vztahu věřícího k nevěřícím. Vývojem z toho vznikl soubor islámských právních norem, t.zv. Sharia, které jsou základem pro utváření vnitřních i vnějších vazeb muslimské komunity kdekoliv na světě. A většina těchto norem se dostává do příkrého rozporu nejenom s Listinou, ale i s obecnými pravidly demokratické společnosti v podobě, která se v Evropě ustavila.

+1/0
22.8.2016 20:40

R15o89s80t30i32s95l73a75v 87C36a26h18a 6163627307741

Takze nijak. Samotne modleni nikoho neomezuje.

0/0
22.8.2016 21:20

O15l58g39a 57P24a55v67l68í39k56o40v18á 6324438627952

Islám v sobě zahrnuje jak náboženství tak definuje a zároveň i provozuje právo, takže pan Křeček chtěl zřejmě v rozhovoru uvést, že aspekty islámského práva (šaríja) jsou s evropskou demokracií neslučitelné a je potřebné je vyselektovat a zákonem zakázat.

Co se týče Buddhy, tak se mýlíte, Buddha žádné náboženství nezaložil, jen předával své zkušenosti svým žákům. Buddhismus v čisté podobě náboženstvím není, protože vede adepta k samostatnému poznávání. Lidový buddhismus pak už je náboženstvím se vším všudy - s rituály, bůžky atd.

+5/0
22.8.2016 16:56

R30a77d76e44k 58F33o30r75m65a10n 3320363236672

Dobrý den paní Pavlíková,

děkuji za příspěvek. Bohužel se ale obávám, že islám bez islámského práva není už islámem a většina muslimů chápe islám v jeho celistvosti. Vím, že ne všichni chtějí právo šaría v jeho nejtvrdší podobě, ale např. právo na čtyři manželky určitě nepovažují za něco, co by nám nemuslimům mělo vadit a pokud jim to budeme upírat, budou to považovat za ohrožení jejich víry.

K Buddhovi - vím, že nezaložil náboženství a také vím, že buddhismus není náboženstvím. Ale je tak označován, proto jsem ho použil jako příklad.

+1/0
22.8.2016 17:17

P32a94v16e73l 54V80é13b33r 5219902442221

Abych řekl pravdu, tak v mnohoženství nevidím ten hlavní problém s islámem. Popravdě řečeno, mnohoženství je mi srdečně fuk, je mnoho jiných věcí, kvůli kterým je islám naprosto nepřijatelný. Ale rodinné uspořádání je čistě jejich věcí a nechápu, proč je bigamie trestná.

+1/0
22.8.2016 17:54

R60a92d49e43k 66F64o91r62m22a85n 3830533406552

Mnohoženství jsem uvedl jenom jako příklad, souhlasím s Vámi, že v islámu je mnoho jiných věcí, proč je pro nás nepřijatelný. Bigamie je u nás sice trestná, ale jen pokud se oženíte. Pokud někdo žije třeba se třemi ženami a má s nimi děti, ale neožení se s nimi, nikdo mu nemůže nic udělat. V tom jsme trochu pokrytečtí. Ale jak je ten vtip - největším trestem za bigamii jsou dvě tchyně:-).

+2/0
22.8.2016 18:07

J35a18n 80R58á54ž 1459413264870

Paní Pavlíková, Islám nelze selektovat na něco, co je v souladu s evropskými pravém a základy demokracie a co ne. Islám je soubor pravidel a norem, které je povinen každý muslim dodržovat doslovně. A to zejména v jeho podobě, kterou vyznává většině muslimů usídlených v Evropě. Proto v muslimských komunitách nejsou respektovány právní normy státu, ve kterém se komunita vytvořila, ale stále víc a víc platí výklad muslimského práva jejich rady starších nebo imáma.

Takže vztah muslimů k evropským normám, podle kterých majorita žije, musí být předmětem velice důkladné analytické diskuze, což dosud nebylo a proto jsou v Evropě takové animozity i mezi t.zv. integrovanými muslimy a majoritou, a teprve výstupy této diskuze by měly být zapracovány do obecně celoevropsky závazné právní normy - zákona.

Ovšem uz teď, a není k tomu potřebný nějaký nový zákon, je nutno nekompromisně stíhat projevy extrémního Islámu, jako je salafismus a jeho mírnější podoba, wahhábismus, jehož projevy jsou patrné např. v brněnské mešitě.

0/0
22.8.2016 21:01



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.